Zaterdag 25 november speelde Staunton 2 tegen Waalwijk 2.

Waalwijk is duidelijk de sterkste club in deze poule. De vorige twee wedstrijden hadden ze met 4-0 gewonnen. Het was aan Staunton om een einde te maken aan deze winning streak. Was dat mogelijk?

Robert-Daniel
Robert – Daniël

Bord 3 Onze Mats (0) tegen Wim van Wanrooij (1755). Helaas werd Mats outclassed en gaf op zet 7 een stuk aan de tegenstander. Een paar zetten later de partij helaas verloren. De volgende keer beter.

Bord 1 Onze Daniël (1436) tegen Robert Prins (1653). In de opening speelde Daniël passief en de tegenstander ging juist voor agressief. Daarmee kwam Daniël al vrij vlot wat moeilijk en krap te staan. Vervolgens geeft Robert (zonder dat hij het zelf doorhad) op zet 15 mat doormiddel van dubbelschaak. Een mooie eindstelling om te zien.

Bord 4 Onze Wim (0) tegen Hans Remmers (1760). Wim maakte er een stevige strijd van op het bord. Zijn tegenstander was echter te sterk en dus ook Wim wist geen winst te pakken.

Dan lag alles in hadden van Eric om onze eer te redden en ervoor te zorgen dat Waalwijk niet weer met 4-0 zou winnen.

Bord 2 Onze Eric (1543) tegen Leon van Gelder (1753). Op papier een zeer sterke tegenstander. Eric legt zijn tegenstander het vuur aan de schenen. Met interessante zetten als een paard naar h6 waar hij geslagen kon worden door een pion. Eric had veel tijd nodig voor zijn snode plannen. Een aantal keren bood Eric remise, maar de tegenstander speelt liever verder. Zou het dan zo zuur worden dat Eric op tijd zou gaan verliezen? Gelukkig wist Eric de stelling wat minder complex te maken en iets vlotter te spelen. Uiteindelijk moest de tegenstander de remise wel aannemen. Super mooi resultaat Eric! De winning streak van Waalwijk is doorbroken.

SV Staunton 2RatingSV Waalwijk 2RatingRonde 3
Koopman, D. (Daniel)1436Prins, R.E. (Robert)16530 – 1