Regels met betrekking tot de locatie:

• In den Drempel zijn looproutes aangegeven en deze worden (zo goed als mogelijk) gevolgd.
  • In de hal vind je een paal met ontsmettingsmiddel voor je handen.
  • De nooddeur en enkele ramen staan open ter ventilatie.
  • Tijdens de inloop staat één lid achter de bar waar je drinken bij kunt bestellen.
  • Gedurende de avond mag er maar één persoon tegelijk achter de bar.

Regels met betrekking tot het schaakspel:

• We houden 1,5 meter afstand van elkaar, ook tijdens het schaken.
  • Iedereen zet alleen zijn eigen stukken op en dit gebeurd pas nadat de indeling van die avond bekend is.
  • Kijken bij andere partijen kan vanaf jouw eigen stoel en vanuit de looproute. We gaan niet tussen de tafels in lopen en/of staan.
  • We schaken met twee borden per partij en één schaakklok in het midden.
  • Beide spelers zijn er verantwoordelijk voor dat de schaakstelling op beide borden gelijk is.
  • Mocht de stelling niet kloppend zijn dan wordt de klok stilgezet en aan de hand van de notatie wordt de stelling op beide borden hersteld. Bij blijvende onenigheid kan de competitieleider besluiten tot remise over te gaan.
  • Aangeraakt is zetten geld alleen in een geldige stelling en gaat dus ook pas weer in nadat de stelling gecorrigeerd is.

Algemene opmerkingen:

• Leden mogen ervoor kiezen om een eigen bord en stukken vanuit thuis mee te nemen om mee te spelen.
  • Leden mogen ervoor kiezen om bij aanvang de schaakstukken te reinigen (neem zelf ontsmettingsmiddel mee).
  • Uiteraard staat het gebruik van handschoentjes en/of mondkapjes ook iedereen vrij.
  • Bij onderstaande klachten blijf je thuis:
Extra regels Staunton met betrekking tot Corona