Schaken op de club is weer mogelijk vanaf 1 juli!
In de maanden juli en augustus hebben we anders zomerschaak en dat willen we nu ook weer gaan doen. Hebben jullie daar ook zo’n zin in? Ik in ieder geval wel.

De Drempel blijft vooralsnog gesloten. We kunnen wel in het Turfschip terecht.
Corona zorgt ervoor dat we wel rekening moeten houden met de anderhalve meter afstand. Dus de tafels zullen voldoende uit elkaar staan en je dient ook anderhalve meter afstand te houden van je tegenstander. De schaakbond heeft in het protocol aangegeven dat we deze afstand tot elkaar kunnen houden door gebruik te maken van 2 schaakborden per partij. Je doet dus een zet op jouw schaakbord en de tegenstander neemt dit over op zijn eigen bord. Wanneer je het prettig vind mag je ook een bord met stukken van thuis meenemen. Het RIVM geeft aan dat de kans dat het virus verspreid wordt via oppervlakte zeer klein is en eigenlijk alleen mogelijk is bij ideale omstandigheden die ze in het laboratorium gebruiken. Wij gaan als schaakvereniging die materialen dus niet reinigen.

Het zomerschaken:

Wanneer: De maanden juli en augustus
Waar: Het Turfschip, Schipperstraat 2, 4871 KK Etten-Leur
Tijd: begin om 8 uur (inloop vanaf half 8); einde voorzien rond 11 uur.
Kosten: nihil
Opzet:
Iedere avond speelt iedereen 3 partijen met een half uur per persoon per partij. Partijen worden bepaald door vrije loting (ongeacht sterkte). Het is niet mogelijk om binnen 5 rondes weer tegen de zelfde speler uit te komen.  De beste 15 resultaten van de 24 partijen tellen mee. De score wordt bepaald via de zelfde puntentabel als het OK. Op deze manier hopen we het zo interessant mogelijk te maken voor iedereen om een paar avonden in de zomer te komen schaken.

Iedereen die voor 19:55 uur binnen is wordt ingedeeld voor die avond. Wil je komen, maar weet je bij voorbaat al dat je te laat zult komen stuur dan even een bericht zodat je wel ingedeeld kunt worden of eventueel gewoon met de tweede ronde pas mee doet.

Vanaf september zal de jeugd en ook de reguliere competitie voor de senioren weer beginnen. Het is denkbaar dat de corona maatregelen van anderhalve meter dan nog steeds gelden. Maar hier informeren we jullie ter zijner tijd nog over.

Tamara van Boxel
Voorzitter Staunton